Butiksbestemmelser

Regler for webshoppen fra den 23.03.2022, seneste opdatering 16.10.2024

bestemmer bl.a. betingelserne for indgåelse af aftaler via Butikken, indeholdende de vigtigste oplysninger om Sælgeren, Butikken samt Forbrugerens rettigheder.

INDHOLD
Afsnit 1 Definitioner
Afsnit 2 Kontaktoplysninger for sælgeren
Afsnit 3 Tekniske krav
Afsnit 4 Indkøb i Butikken
Afsnit 5 Betalinger
Afsnit 6 Udførelse af ordrer
Afsnit 7 Ret til at træde tilbage fra aftalen
Afsnit 8 Undtagelser fra retten til at træde tilbage fra aftalen
Afsnit 9 Klager
Afsnit 10 Personlige oplysninger
Afsnit 11 begrænsninger
Afsnit 12 Bestemmelser, der gælder for Købere, der ikke er Forbrugere
1 Tillæg: Skabelon for udbetalingsformular

AFSNIT 1 DEFINITIONER

Konto – en gratis funktion i Butikken (internetservice), reguleret af separate vilkår, der giver Køberen mulighed for at registrere sin egen individuelle konto i Butikken.
Arbejdsdage – fra mandag til fredag med undtagelse af lovbestemte fridage i Polen.
Køber – enhver enhed, der foretager køb i Butikken og har sit sædvanlige opholdssted inden for Den Europæiske Union.
forbruger – enhver fysisk person, der foretager køb i Butikken med henblik på ikke at være relateret til handels-, erhvervs-, håndværks- eller professionel aktivitet.
Direktiv – Europa-Parlamentets og Rådets (EU) direktiv 2019/771 af 20. maj 2019 om visse aspekter af salg af varer, som ændrer forordning (EU) 2017/2394 og direktiv 2009/22/EF samt ophæver direktiv 1999/44/EF.
sælger – ALBIN KAMIL POPŁAWSKI, iværksætter der driver virksomhed under navnet BM ALBIN POPŁAWSKI, registreret i Central Business Register, der administreres af den relevante minister for økonomi og Central Business Register, EU momsnummer identifikationsnummer PL9261565906, REGON nr. 080219259, Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen.
Butik – michaelserge.pl – en online butik drevet af Sælgeren på adressen https://michaelserge.pl rettet mod Købere.
Regler – disse regler.

SEKTION 2 KONTAKTINFORMATIONER FOR SALGSPERSONEN

Den mest effektive metode til at kontakte os er CHAT online.

Den telefoniske kundeservice er tilgængelig fra kl. 9:00 til 17:00 på hverdage i central europæisk tid.

Salg, spørgsmål om produkter:

Polsk gratis hotline

+48 800003282

eller +48 222304295

Returvarer og reklamationer bedes kun sendes til adressen:
Michael Serge BM
Lubuskie, Sucha 172
Zielona Góra 66-004 Polen
Telefon: + 48 688383500

Kontakt e-mail: shop@michaelserge.com

Øvrige telefonnumre og support:
Republikken Tjekkiet, Prag +42 0234280702
USA, Miami +17867558172
Kanada, Toronto +16478466300

Anglia, Londyn: +44 2045772996

Registreringsdata Polen:
MICHAELSERGE BM
NIP: PL9261565906
Europa - Polen
Gade Tør 172
66-004 Zielona Gora

Vores kontorer:
Sucha 172
Zielona Góra, 66-004
Polen

275 Ny Nordvej
Lejlighed Islington 1618
London, N1 7AA

Via Boethius 6
Rom, 00193
Italien

Nauschgasse 4/3/2
Wien, WI 1220
Østrig

Boghvede 10
Hoofddorp, Nordholland 2131 PZ
Holland

Route de Saint-Cergue 24bis
Nyon, VD 1260
Schweiz

ORCA – Calle Gil-Vernet 54/55
Væggene 1
Hospitalet De L'infant, Tarragona
43890
Spanien

1000 Brickell Avenue
Du er 715
Miami, FL 33131
USA

329 Howe Street
Vancouver, pne V6C3N2
Det har du

Den grundlæggende takst fra telekommunikationsoperatøren, der anvendes af Køberen, vedrører telefonopkald foretaget af Køberen. Sælgeren påpeger, at omkostningerne ved internationale opkald kan være højere end omkostningerne ved nationale opkald – afhængigt af den takst, der er vedtaget af Køberens operatør.

SEKTION 3 TEKNISKE KRAV

  1. Enhed med internetadgang og webbrowser, der understøtter:
    • cookies
    • JavaScript
    er nødvendigt for korrekt funktion af Butikken.
  2. For at afgive en ordre i Butikken kræves der, ud over de krav, der er angivet i stk. 1, en aktiv e-mailkonto.

KAPITEL 4 KØB I BUTIKKEN

  1. De priser, der er angivet i butikken, er de samlede priser.
  2. Den samlede pris vist i butikken inkluderer: produktprisen samt leveringsomkostninger - hvis relevant.
  3. Køberen tilføjer først det valgte produkt til butikkens indkøbskurv.
  4. Herefter vælger Køberen en leverings- og betalingsmetode, der er tilgængelig i Butikken, samt angiver alle nødvendige oplysninger for at gennemføre ordren.
  5. Bestillingen er afgivet, når Køberen bekræfter indholdet og accepterer Vilkårene.
  6. Afgivelse af en ordre er lig med indgåelse af en kontrakt mellem Køberen og Sælgeren.
  7. Køberen kan registrere sig i Butikken, dvs. oprette en Konto i Butikken eller foretage køb uden registrering ved at angive sine oplysninger ved hver eventuel bestilling.

AFSNIT 5 BETALINGER

  1. Med forbehold for stk. 2 er følgende betalingsmetoder tilgængelige i butikken:
    1. almindelig overførsel til sælgerens bankkonto;
    2. med betalingskort:
      • Visum
      • Visa Electron
      • MasterCard
      • Elektronisk MasterCard-kort
      • Maestro
    3. betalingsplatform:
      • PayPal
      • stripe.com
      • klarna.com
      • Se
      • Overførsler 24
    4. ved levering, dvs. med kort eller kontant ved levering af varen til Køberen.
  2. Yderligere oplysninger om betalingsmetoder findes i den relevante fane i butikken, herunder oplysninger om muligheden for at bruge de enkelte midler afhængigt af køberens land.
  3. I tilfælde af at Køberen vælger forudbetaling for ordren, skal indbetalingen ske inden for 7 arbejdsdage fra aftalens indgåelse.
  4. Sælger erklærer, at i tilfælde af betalingsmetoder, hvor feltet til indtastning af de nødvendige betalingsoplysninger vises direkte efter bestilling, er betaling kun mulig umiddelbart efter bestilling.
  5. Ved køb i Butikken giver Køberen sit samtykke til, at Sælgeren anvender elektroniske fakturaer. Køberen har ret til at trække sit samtykke tilbage.

KAPITEL 6 UDFØRELSE AF BESTILLINGER

  1. Sælgeren har pligt til at levere produktet uden fejl.
  2. Leveringstiden for ordren er angivet i butikken.
  3. I tilfælde af at Køberen vælger forudbetaling for ordren, vil Sælgeren påbegynde behandlingen af ordren efter modtagelse af betalingen.
  4. I tilfælde af at Køberen bestiller flere produkter i én ordre, vil ordren blive gennemført inden for den tid, der svarer til produktet med den længste leveringstid.
  5. Hvor vi leverer: 
Land Ordreværdi Omkostninger:
Albanien 0,00 - 249,99 € 25 €
Albanien fra €250,00 Gratis
Argentina 0,00 - 299,99 € 49 €
Argentina fra 300,00 € Gratis
Australien 0,00 - 299,99 € 49 €
Australien fra 300,00 € Gratis
Østrig 0,00 - 49,99 € 5 €
Østrig fra €50,00 Gratis
Belgien 0,00 - 49,99 € 5 €
Belgien fra €50,00 Gratis
Brasilien 0,00 - 299,99 € 49 €
Brasilien fra 300,00 € Gratis
De Britiske Jomfruøer 0,00 - 299,99 € 49 €
De Britiske Jomfruøer fra 300,00 € Gratis
Bulgarien 0,00 - 49,99 € 5 €
Bulgarien fra €50,00 Gratis
Det har du 0,00 - 299,99 € 49 €
Det har du fra 300,00 € Gratis
Chile 0,00 - 299,99 € 49 €
Chile fra 300,00 € Gratis
Kroatien 0,00 - 49,99 € 5 €
Kroatien fra €50,00 Gratis
Cypern 0,00 - 249,99 € 25 €
Cypern fra €250,00 Gratis
Tjekkiet 0,00 - 49,99 € 5 €
Tjekkiet fra €50,00 Gratis
Danmark 0,00 - 49,99 € 5 €
Danmark fra €50,00 Gratis
Den Dominikanske Republik 0,00 - 299,99 € 49 €
Den Dominikanske Republik fra 300,00 € Gratis
Egypten 0,00 - 299,99 € 49 €
Egypten fra 300,00 € Gratis
Estland 0,00 - 49,99 € 5 €
Estland fra €50,00 Gratis
Finland 0,00 - 49,99 € 5 €
Finland fra €50,00 Gratis
Frankrig 0,00 - 49,99 € 5 €
Frankrig fra €50,00 Gratis
0,00 - 249,99 € 25 €
fra €250,00 Gratis
Tyskland 0,00 - 49,99 € 5 €
Tyskland fra €50,00 Gratis
Gibraltar 0,00 - 249,99 € 25 €
Gibraltar fra €250,00 Gratis
Storbritannien 0,00 - 249,99 € 25 €
Storbritannien fra €250,00 Gratis
Grækenland 0,00 - 49,99 € 5 €
Grækenland fra €50,00 Gratis
Ungarn 0,00 - 49,99 € 5 €
Ungarn fra €50,00 Gratis
Island 0,00 - 249,99 € 25 €
Island fra €250,00 Gratis
Indie 0,00 - 299,99 € 49 €
Indie fra 300,00 € Gratis
Irland 0,00 - 49,99 € 5 €
Irland fra €50,00 Gratis
Israel 0,00 - 299,99 € 49 €
Israel fra 300,00 € Gratis
Italien 0,00 - 49,99 € 5 €
Italien fra €50,00 Gratis
Japan 0,00 - 299,99 € 49 €
Japan fra 300,00 € Gratis
Kosovo 0,00 - 249,99 € 25 €
Kosovo fra €250,00 Gratis
Liechtenstein 0,00 - 249,99 € 25 €
Liechtenstein fra €250,00 Gratis
Litauen 0,00 - 49,99 € 5 €
Litauen fra €50,00 Gratis
Luxembourg 0,00 - 249,99 € 25 €
Luxembourg fra €250,00 Gratis
Malta 0,00 - 249,99 € 25 €
Malta fra €250,00 Gratis
Mexico 0,00 - 299,99 € 49 €
Mexico fra 300,00 € Gratis
Moldova 0,00 - 249,99 € 25 €
Moldova fra €250,00 Gratis
Monaco 0,00 - 249,99 € 25 €
Monaco fra €250,00 Gratis
Holland 0,00 - 49,99 € 5 €
Holland fra €50,00 Gratis
New Zealand 0,00 - 299,99 € 49 €
New Zealand fra 300,00 € Gratis
Nordmakedonien 0,00 - 249,99 € 25 €
Nordmakedonien fra €250,00 Gratis
Norge 0,00 - 49,99 € 54,99 €
Norge 50,00 - 299,99 € 39,99 €
Norge fra €300 Gratis
Filippinerne 0,00 - 299,99 € 49 €
Filippinerne fra €300,00 Gratis
Polen

0,00 - 149,99 PLN

 

InPost Paczkomat – forudbetaling: 9,99 kr.
InPost Paczkomat – afhentning: 9,99 kr.

Kurier – forudbetaling: 12,99 kr.
Kurer – afhentning: 12,99 kr.

Polen fra 150,00 PLN Gratis
Portugal 0,00 - 49,99 € 5 €
Portugal fra €50,00 Gratis
Rumænien 0,00 - 49,99 € 5 €
Rumænien fra €50,00 Gratis
San Marino 0,00 - 249,99 € 25 €
San Marino fra €250,00 Gratis
Serbien 0,00 - 249,99 € 25 €
Serbien fra €250,00 Gratis
Slovakiet 0,00 - 49,99 € 5 €
Slovakiet fra €50,00 Gratis
Slovenien 0,00 - 49,99 € 5 €
Slovenien fra €50,00 Gratis
RPA 0,00 - 299,99 € 49 €
RPA fra 300,00 € Gratis
Spanien 0,00 - 49,99 € 5 €
Spanien fra €50,00 Gratis
Sverige 0,00 - 49,99 € 5 €
Sverige fra €50,00 Gratis
Schweiz 0,00 - 249,99 € 25 €
Schweiz fra €250,00 Gratis
Tyrkiye 0,00 - 249,99 € 25 €
Tyrkiye fra €250,00 Gratis
USA 0,00 - 299,99 € 49 €
USA fra 300,00 € Gratis
Vietnam 0,00 - 299,99 € 49 €
Vietnam fra 300,00 € Gratis

 

Produkter købt i butikken leveres via et kurerservice.

KAPITEL 7 RET TIL AT TRÆKKE SIG TILBAGE FRA AFTALEN

  1. Forbrugeren har ret til at trække sig fra denne aftale inden for 30 dage uden at angive nogen grund, med forbehold for stk. 8 i Reglerne.
  2. Fristen for tilbagekaldelse udløber 30 dage efter dagen:
    1. hvor forbrugeren træder ind, eller hvor en tredjepart, der ikke er transportøren og angivet af forbrugeren, træder ind i det fysiske besiddelse af tingen – i tilfælde af en salgsaftale;
    2. hvor forbrugeren har fået besiddelse af den sidste vare, eller hvor en tredjepart, der ikke er transportøren og som er angivet af forbrugeren, har fået fysisk besiddelse af den sidste vare – i tilfælde af en aftale om flere varer bestilt af forbrugeren i én ordre og leveret separat.
  3. For at udnytte sin ret til at træde tilbage fra aftalen, skal forbrugeren informere sælgeren ved at bruge de oplysninger, der er angivet i punkt 2 i reglerne, om sin beslutning om at træde tilbage fra denne aftale ved hjælp af en entydig erklæring (f.eks. et brev sendt med posten eller e-mail).
  4. Forbrugeren kan benytte den vedlagte skabelon til fortrydelse af aftalen, men det er ikke obligatorisk.
  5. For at overholde fristen for at træde tilbage fra aftalen er det tilstrækkeligt, at forbrugeren sender information om udøvelsen af sin ret til at træde tilbage fra aftalen inden udløbet af fristen for at træde tilbage fra aftalen.

KONSEKVENSER AF TILBAGEZIGELSE AF AFTALEN

  1. I tilfælde af, at Forbrugeren træder tilbage fra denne aftale, vil Forbrugeren få tilbagebetalt alle modtagne betalinger, herunder leveringsomkostninger (undtagen ekstra omkostninger, der skyldes, at Forbrugeren har valgt en anden type levering end den billigste type standardlevering, der tilbydes af Sælgeren), uden unødig forsinkelse, og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dag, hvor Sælgeren blev informeret om Forbrugerens beslutning om at træde tilbage fra denne aftale.
  2. "Sælgeren vil foretage en sådan tilbagebetaling ved at bruge den samme betalingsmetode, som forbrugeren brugte ved den oprindelige transaktion, medmindre forbrugeren klart har besluttet andet; i alle tilfælde vil forbrugeren ikke pådrage sig nogen omkostninger i forbindelse med en sådan tilbagebetaling."
  3. Sælgeren kan tilbageholde refunderingen, indtil Sælgeren har modtaget varerne, eller indtil Forbrugeren har fremlagt bevis for returnering af varerne, alt efter hvad der sker først.
  4. Forbrugeren skal returnere varen eller overdrage den til Sælgeren på adressen: ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen uden unødig forsinkelse, og i hvert fald senest 14 dage fra den dag, hvor Forbrugeren har informeret Sælgeren om sin beslutning om at træde tilbage fra denne aftale. Fristen overholdes, hvis Forbrugeren returnerer varen inden udløbet af fristen på 14 dage.
  5. "Sælgeren bærer de direkte omkostninger ved returnering af varer."
  6. Forbrugeren er kun ansvarlig for værdiforringelse af varen, der skyldes håndtering af den på en måde, der er anderledes end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens karakter, egenskaber og funktion.
  7. Hvis varen på grund af sin karakter ikke kan returneres på sædvanlig måde med kurér eller gennem InPost pakkeboks, vil forbrugeren også skulle bære de direkte omkostninger ved returnering af varen. Oplysninger om de estimerede omkostninger vil blive givet til forbrugeren i varebeskrivelsen i butikken eller under bestilling.
  8. I tilfælde af behov for tilbagebetaling af midler fra en transaktion foretaget med betalingskort, vil sælgeren foretage tilbagebetalingen til den bankkonto, der er knyttet til dette betalingskort.

SEKTION 8 UNDTAGELSER FRA RETTEN TIL AT TRÆKKE SIG TILBAGE

  1. Forbrugeren har ikke ret til at træde tilbage fra en fjernkontrakt i tilfælde af aftaler:
    1. levering af varer, der kan blive fordærvet eller hurtigt udløbe;
    2. levering af forseglede varer, som af hensyn til sundhed eller hygiejne ikke kan returneres, og hvis emballage er blevet åbnet efter levering;
    3. levering af varer, som efter levering, på grund af deres karakter, bliver uadskilleligt forbundet med andre ting;
    4. levering af forseglede lydoptagelser eller forseglede videooptagelser eller forseglede computerprogrammer, hvis emballage er blevet åbnet efter levering;
    5. levering af aviser, tidsskrifter eller magasiner, undtagen aftaler om abonnement på levering af sådanne publikationer;
    6. levering af varer eller tjenester, hvis pris afhænger af udsving på det finansielle marked, som Sælgeren ikke har kontrol over, og som kan opstå før udløbet af fristen for at træde tilbage fra aftalen.

KAPITEL 9 KLAGER

I GENERELLE BESTEMMELSER

  1. Sælger beder om, at klager sendes til den postadresse eller e-mailadresse, der er angivet i § 2 i reglerne.
  2. Hvis der er givet en ekstra garanti på produktet, er information om den og dens betingelser tilgængelig i Butikken.
  3. Reklamationer vedrørende butikkens funktion skal indsendes elektronisk til den e-mailadresse, der er angivet i § 2 i reglerne.
  4. Hvis ikke andet er angivet i dette punkt (vedrørende reklamationer), vil sælger behandle reklamationen inden for maksimalt 30 dage – med forbehold for § 11, stk. 3 i reglerne.

II FORBRUGERE

  1. GODS

    1. Sælgeren er ansvarlig over for Forbrugeren for manglende overensstemmelse mellem varen og aftalen, som eksisterer på tidspunktet for levering af varen og som viser sig inden for to år fra dette tidspunkt - med forbehold for § 11 stk. 3 i Reglerne og betingelserne.
    2. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem varen og aftalen kan forbrugeren – på de vilkår, der er angivet i direktivet:
      1. anmode om en udveksling;
      2. anmode om reparationer.
    3. Derudover kan forbrugeren - på de betingelser, der er angivet i direktivet:
      1. indgive sælgeren en erklæring, der udtrykker beslutningen om at træde tilbage fra aftalen;
      2. ansøge om prisnedsættelse
      i en situation hvor:
      • "Sælgeren har ikke foretaget reparation eller udskiftning, eller i relevante tilfælde ikke foretaget reparation eller udskiftning i overensstemmelse med artikel 14, stk. 2 og 3 i direktivet, eller sælgeren har nægtet at bringe varerne i overensstemmelse med artikel 13, stk. 3 i direktivet;"
      • der er uoverensstemmelse, selvom Sælgeren har forsøgt at bringe varen i overensstemmelse med kontrakten;
      • manglende overensstemmelse har en så alvorlig karakter, at det berettiger en øjeblikkelig nedsættelse af prisen eller ophævelse af salgsaftalen; eller
      • Sælgeren har erklæret, eller det fremgår af omstændighederne, at han ikke vil bringe varerne i en tilstand, der er i overensstemmelse med aftalen inden for rimelig tid eller uden væsentlige ulemper for forbrugeren.
    4. "Forbrugeren har ikke ret til at træde tilbage fra aftalen på grundlag af denne bestemmelse (vedrørende varer), hvis uoverensstemmelsen med aftalen er ubetydelig."
    5. I tilfælde af fjernelse af uoverensstemmelse mellem varen og aftalen ved reparation eller ombytning af varen, skal forbrugeren stille varen til rådighed for sælgeren. Sælgeren vil afhente den ombyttede vare for sælgerens regning.
    6. I tilfælde af opsigelse af købsaftalen af Forbrugeren, er Forbrugeren forpligtet til at returnere varen til Sælgeren uden unødig forsinkelse for Sælgerens regning, til adressen ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen. Sælgeren vil tilbagebetale Forbrugeren den betalte pris for varen uden unødig forsinkelse, dog senest inden for 14 dage efter modtagelsen af varen eller de af Forbrugeren fremlagte beviser for returnering af varen – med forbehold for § 11 stk. 3 i Reglerne.
    7. "Sælgeren skal tilbagebetale forbrugeren det beløb, der skyldes som følge af udnyttelsen af retten til at få nedsat prisen uden unødig forsinkelse, dog senest 14 dage efter den dag, hvor forbrugeren har indgivet krav til sælgeren om nedsættelse af prisen - med forbehold for punkt 11, stk. 3 i reglerne."
  2. POZASĄDOWY MEKANISME TIL KLAGER OG KRAV

    1. I tilfælde af, at klagebehandlingen ikke giver de ønskede resultater, kan forbrugeren blandt andet benytte sig af.
      1. hjælp fra kompetente Europæisk Forbrugercenter EWG-Net. Centrene giver forbrugerne information om deres rettigheder og hjælper med at løse individuelle problemer relateret til grænseoverskridende transaktioner. Hjælp fra Forbrugercentrene er som standard gratis. Listen over Forbrugercentre, der er relevante for hvert land, kan findes på: https://konsument.gov.pl/eck-w-Europie/.
      2. Online tvistbilæggelse (ODR) udviklet af Europa-Kommissionen, tilgængelig på: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN.
    2. Derudover er følgende støttemuligheder tilgængelige i RP:
      1. mediationer udført af den kompetente regionale handelsinspektør, som ansøgningen om mediation skal rettes til. Proceduren er som regel gratis. Listen over inspektorater findes på adressen: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595;
      2. hjælp fra den rette lokale permanente forbrugerklagenævn, der fungerer under den regionale handelsinspektør, hvor man skal indsende en anmodning om genbehandling af sagen til voldgiftsretten. Proceduren er som regel gratis. Liste over domstole er tilgængelig på adressen: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596;
      3. gratis hjælp fra den kommunale eller regionale forbrugerombudsmand.

III KØBERNE DER IKKE ER FORBRUGERE

  1. For at undgå tvivl angiver Sælgeren, at i tilfælde af reklamation gælder punkt 12 for Sælgerens ansvar over for Køberen, der ikke er en Forbruger.

KAPITEL 10 PERSONLIGE OPLYSNINGER

  1. Administratoren af de personoplysninger, som Køberen angiver under brugen af Butikken, er Sælgeren. Detaljerede oplysninger om behandlingen af personoplysninger af Sælgeren – herunder andre formål og retsgrundlag for behandlingen af data samt modtagere af data – findes i Privatlivspolitikken, der er tilgængelig i Butikken – på grund af gennemsigtighedsprincippet indeholdt i den Generelle Forordning om databeskyttelse fra Europa-Parlamentet og Rådet om databeskyttelse – "`GDPR".
  2. Formålet med behandling af Køberens data af Sælgeren, som er givet af Køberen i forbindelse med køb i Butikken, er at gennemføre ordrer. Grundlaget for behandlingen af personoplysninger i dette tilfælde er:
    • aftale eller handlinger foretaget på anmodning af Køberen med henblik på at indgå en aftale (artikel 6, stk. 1, litra b i GDPR),
    • den forpligtelse, der påhviler sælgeren i henhold til lovgivningen om regnskab (artikel 6, stk. 1, litra c i GDPR), samt
    • den retligt berettigede interesse for sælgeren, der består i behandling af data med henblik på at fastslå, forfølge eller forsvare eventuelle krav (artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR).
  3. Indsendelse af oplysninger fra Køberen er frivillig, men samtidig nødvendig for at indgå en aftale. Manglende indsendelse af disse oplysninger vil forhindre indgåelse af aftalen i Butikken.
  4. Køberens oplysninger givet i forbindelse med køb i Butikken vil blive behandlet indtil:
    1. aftalen indgået mellem Køberen og Sælgeren udløber;
    2. sælgerens juridiske forpligtelse til at behandle køberens data ophører;
    3. ophører med at gøre krav gældende af Køberen eller Sælgeren i forbindelse med den aftale, der er indgået af Butikken;
    4. "Køberens indsigelse mod behandlingen af hans personoplysninger vil blive accepteret - i tilfælde hvor behandlingen var baseret på en legitim interesse fra Sælgerens side."
    – afhængigt af hvad der er relevant i det pågældende tilfælde, og hvad der sker senest.
  5. Køberen har ret til at kræve:
    1. adgang til dine personlige data,
    2. deres rettelse,
    3. deres fjernelse,
    4. begrænsning af behandling
    5. overførsel af data til en anden administrator
      og ret til:
    6. indgivelse af indsigelse mod behandling af data af årsager relateret til den særlige situation for Køberen – mod behandling af personoplysninger vedrørende den registrerede, baseret på artikel 6, stk. 1, litra f i GDPR (dvs. på de retligt begrundede interesser, der varetages af dataansvarlige).
  6. For at udøve sine rettigheder skal Køberen kontakte Sælgeren ved at bruge de oplysninger, der er angivet i punkt 2 i Vilkårene.
  7. Hvis Køberen mener, at hans data behandles ulovligt, kan han indgive en klage til formanden for Datatilsynet.

SEKTION 11 BEGRÆNSNINGER

  1. Det er forbudt for Køberen at levere indhold af ulovlig karakter.
  2. Hver ordre, der afgives i Butikken, kræver indgåelse af en separat aftale og separat accept af Vilkårene. Aftalen indgås for at gennemføre ordren.
  3. "Til enhver aftale indgået på grundlag af Regulativet finder bestemmelserne i polsk ret anvendelse, medmindre der fraskrives eller begrænses retten til beskyttelse, der tilkommer Forbrugeren i henhold til ufravigelige bestemmelser i lovgivningen, som ville finde anvendelse, hvis ikke Valg af ret. I sådanne tilfælde har de bestemmelser, der er mest fordelagtige for Forbrugeren, fortrinsret."
  4. Aftaler indgået gennem Butikken indgås på engelsk.
  5. Ingen af bestemmelserne i denne Regulativ fraskriver eller begrænser på nogen måde forbrugerens rettigheder, som er fastsat ved lov.

KAPITEL 12 BESTEMMELSER, DER GÆLDER FOR KØBERE, DER IKKE ER FORBRUGERE

  1. Ingen anden enhed end Forbrugeren har ret til at træde tilbage fra en fjernkontrakt, som nævnt i stk. 7 i Reglerne.
  2. Enhver ansvarlighed fra Sælgerens side over for Køberen, der ikke er Forbruger, er udelukket inden for lovligt tilladte grænser.
  3. Enhver tvist mellem Sælgeren og Køberen, der ikke er en Forbruger, vil blive underlagt retten i Sælgerens hjemsted.

BILAG NR. 1 TIL REGULATIVET

Nedenfor findes en skabelon til formularen for tilbagekaldelse af aftalen, som forbrugeren kan (men ikke skal) benytte.

Udfyldningsskema for udbetaling
(udfyld og returner denne formular kun, hvis du ønsker at træde tilbage fra aftalen)

MICHAELSERGE BM ALBIN POPŁAWSKI
ul. Sucha 172, 66-004 Zielona Góra, Polen
e-mail: shop@michaelserge.com

- Ja/My (*) ........................................... .......................... hermed informerer jeg/vi (*) om, at jeg/vi (*) træder tilbage fra min/vores (*) salgsaftale om følgende varer (*)/om levering af følgende tjenesteydelse (*):

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

- Bestilt den(*)/modtaget den(*)

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

– Fornavn og efternavn på forbruger(e):

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

– Forbrugerens adresse(-r):

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. .................................................. .................................................. ........................

.................................................. ...........................................
Forbrugerens(-e) underskrift
(kun hvis denne formular sendes på papir)

Data ............................................

(*) Udfyld ikke.


Kundeanmeldelser